Funderingar

Harry här...Sessorna sover och jag måste lätta mitt hjärta...eller hjärna. Ni förstår...det är så mycket som snurrar i mitt huvud. Massor med ord och tankar. Sitt, Stanna kvar, Varsågod, NEJ! Duktig, Bra, Kom mm, mm. Det är inte lätt att vara en liten Sheltievalp med massor av energi.

Härom dagen satt vi ute på gården matte och jag. Men sen började alla barn komma hem från dagis och skola. Och småbarn...det gillar jag. Så jag skällde och försökte krypa under grinden, men där låg det en planka. Och matte sa hela tiden till mig att jag skulle vara tyst. Till slut lyfte hon upp mig och gick in. Skitmatte!

Sen gick hon runt och vattnade blommor, och när hon var på övervåningen...då passade jag på. Jag hoppade helt enkelt upp och ner och slog tassarna på dörrhandtaget....vips så var dörren öppen. Plankan under grinden var ju en enkel match. Och sen....hela världen...ja gården i alla fall...öppnade sig för mig. Vilken lycka...massor med barn och leksaker.

Men säg den lycka som varar för evigt. Vet inte riktig hur det gick till, men helt plötsligt så for jag upp i luften. Grannen hade fångat mig, skitgranne! Och just då tittar matte ut genom fönstret, och hennes hjärna måste vara liten som en hasselnöt...för vet ni vad hon tänker? Men, har grannen också skaffat en liten Sheltie, men i samma ögonblick så inser hon att det är ju jag...Harry. Vad säger ni om det...VA!!



Så jag tyckte att det var bäst att ta med matte på en promenad till Kärret.



Jag tänkte att både matte och jag kunde behöva lite kärrvatten. Ja ville svalka strupen och matte behövde svalka hjärnan. Så jag tänkte att hon skulle ta ett dopp.



Men kan ni tänka er...solen lyste så fint i vattnet...och jag kom helt av mig. Vi satte oss ner och filosoferade en stund, och bara njöt av det vackra.



Förresten...träden är ju fortfarande upp och ner...undrar hur mycket jag drack sist jag var här. Måste varit en hel del.



Jag tänkte på hur trevligt vi har det...matte och jag.



Vi är ute och går flera, flera gånger om dagen. Jag börjar faktiskt få kläm på det där med att man ska kissa och så, när man är ute. Men ibland gör jag det inne också...ni vet det där med hjärnan. Det är inte alltid den funkar...varken på mig eller matte.



Men då är det bra att ta en promenad till kärret, vi börjar nästan bli beroende av det...matte och jag.



VA! Ska vi gå hem nu! Men har du (hjärnan) verkligen återhämtat dig nu då.



Vet i sjutton om jag törs gå hem med henne än. Nä vi stannar nog ett tag till...........

Mina vänners ord
Min vän: Snygg-Göte von Fornborgen

Tjena Harry det e Farbror Göte som tittar in. Du fortsätt som du gör. Jag tycker att öppna dörrar och rymma det e coolt. Pinka inne då och då fortsätt med det. Jag råkade själv göra det här om dagen. Jag tycker att du snuddans på sköter dig perfa. Ja visst ja, jag måste ju förklara i bland. Perfekt betyder det. Ett bra slang att ta till i bland. Kärret ska du tvinga matte att gå till varje dag det gör jag, ja med min matte. Jag har ett trollkärr som vi hälsar på varje dag. Man kan se både himlen, skogen och det bästa sig själv i trollkärret. Det e både nyttigt och coolt. Hälsa matte det. Nu måste jag allt säga VOFFILITASS varför då undrar du kanske? Jo, frukosten kallar och då kommer man det e välan inget konstigt med det.

Hälsa familjen för tusingen!!

2010-04-17 @ 07:26:29
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Min vän: Aamor

Du var mig en påhittig liten buse! Visst är det kul med alla barn, jag själv stannar när jag ser några och rör mig inte ur fläcken. Men jag tror det är bättre att hälsa när matte är med. Det hade varit kul va, om grannen haft en likadan som dig? Tur ändå att grannen plockade upp dig fast du inte gillade det just då, tänk om du följt med barnen och kommit bort!

Bra kärr som kan göra såna underverk.



Till Prinsessorna! Jag har ett superbra ställe att fixa ner håret från tofsen, jag har ett litet "hus" där det är blixtlås i kanten och kör jag tofsen upp och ner där är jag "fri"!



Nospussar!

2010-04-17 @ 11:11:37
URL: http://aamor.bloggplatsen.se
Min vän: Torsten

Å...det väcker sköna minnen om när jag själv var liten....inte så länge sen faktiskt! Tycker också att du sköter dej utmärkt, men håll inte på o rym så himla mycket...man kan lätt gå vilse när man är liten!

Det där kärret skulle nog min matte också behöva....;)

Ha nu en bra dag Harry och pussa Sessorn från mej, du vet ju att jag gillar dom!

2010-04-17 @ 11:33:33
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Min vän: Cruellas sida

vilket härligt ställe du och din matte har i skogen. Hoppas på att hitta nåt liknande själv...ett ställe där man an varva ner både kropp och knopp.

2010-04-17 @ 16:39:48
URL: http://crllaue.blogspot.com
Min vän: Miltom

Jo, vill åsso följa med barnen till skolan, matten har gjort att jag kan ligga o kolla när dem går till skolan, men jag kan inte rymma, (skitmatte) har både grind på fram och baksida. Fast jag tycker nog att du skall vara lite cool, kan vara farligt att vara på rymmen. Hälsa dina goa systrar från en nybadad och luktande gottis Milton

2010-04-17 @ 17:23:17
URL: http://taxenmilton
Min vän: Elliot Kung af Upphärad

Ja du Harry, det är inte lätt med hjärnor och i synnerhet inte mattarnas hjärnor. Ibland funkar dom, men för det mesta INTE... åtminstone inte som våra :-) Men du skall nog inte börja rymma, för du kan ju komma bort och det vill vi inte.

Kramizar

2010-04-17 @ 22:55:11
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Min vän: Totti

Det är rätta takter det, använd hjärnan och invänta inte bara order. En bra hund måste kunna ta initiativ, vara påhittig. Kreativitet lönar sig, låt dem inte lura i dig något annat. Men du ska inte bara titta på kärret - kasta dig i vattnet bara, det är en härlig känsla!

2010-04-18 @ 10:47:42
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se
Min vän: Valle Vagabond

Vad mycket du lär dig, Harry! Öppna dörren själv - det kan inte jag. Fast vår dörr går inåt så det är också lite krångligare .... Men härlga vanor har du fått att vara ute vid kärret. Det låter mysigt. Jag tror att du växer upp och blir en alldeles förträffligt smart hundkille. Så klart! Det är du ju redan, för din ålder. :-)

2010-04-18 @ 15:12:55
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Min vän: Wille

Hej Pysen ! Skulle bara se om det hänt ngt särskilt här idag, men det tycks vara lugnt hos dig. Så då passar jag bara på att önska dig en skön Valborgsmässoafton (ja matte säger att det heter så). Jag har hört ryktas om att det i morgon kväll vankas korv och öppen eld. Det låter spännande, eller hur !

2010-04-30 @ 00:56:39
URL: http://willebus.bloggagratis.se

Skriv gärna du också:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0