Repris

I dag skulle vi egentligen bada, men kylan slog till igen och satte stopp för det, SÅÅÅÅ SYND! Men annars så har det inte hänt så mycket här senaste veckan. Utom i dag då, det har varit en polis hos oss och pratat lite med husse. Och vi skötte oss exemplariskt. Han tyckte att vi var två lugna små hundar. Om ni vill veta mer om varför polisen var här får ni kika i mattes blogg.

De flesta av er vet väl att Snygg-Göte är vår kusin, men alla har nog inte sett bilderna från vår dejt i somras. Det var alltså jag, Greta som träffade Göte. Så nu kommer det inlägget i repris, håll till godo.

På dejt med min colliekusin Göte



Där borta kommer han visst.

Men Herre Gud, så stor han är. Det var det ingen som sa något om.

JAHA, han är precis som alla andra hanar.

Ska man vara fotomodell också, jag trodde att vi skulle gå på en vanlig promenad. Jag har visst missuppfattat allt i dag.

Ska jag gå också? Fram och tillbaka, eller? Ska jag vicka på rumpan också?

Oj, nu kommer han igen. Jisses vad stor han är.

Kom nu Greta, trava på nu. Tjat, tjat!!! Jag är väl ingen häst heller. Jag har ju mycket kortare ben än vad den unga spolingen har. Jag gör ju så gott jag kan.

Jaha, nu ska han visa vad han kan. Gå på två ben, det kan väl jag också. Fast jag brukar gå på bakbenen.

Så var vi där igen. Vad är det som är så speciellt med rumpor?

Koskräck! Nä, inte jag inte.

Nu börjat jag få upp farten.

Nu kommer han igen, men han ser inte så stor ut längre. I alla fall inte om man jämför med korna.

Hm, jag kanske ska pröva på det där med rumpluktning jag också. Om jag når upp vill säga.

Nej, det var då inte mycket att stå efter.

Men ser ni, nu snokar han runt igen. Vad är det som är så speciellt. Jag fattar inte.

Jamen nu tror jag att han börjar fatta vilken ände som är snyggast på mig. Han är nog inte så dum ändå.

Vänta lite är du snäll.

Ok då.

Nu tar vi och går va, Polarn!!!!!!!!!!!



Mattes blogg!

Mina vänners ord
Min vän: Torsten

Jag är ju något mindre, så jag tror att du når att lukta rumpa, Greta...Dessutom är jag krullig och ganska snygg, säger dom som vet ;)

Såg lite skönt ut med sommar måste jag säga, men den har vi ju framför oss och till dess får vi njuta av vintern!

Ha det skönt ikväll, mina fina prinsessor!

Puss o kram

2010-01-23 @ 17:05:31
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Min vän: Snygg-Göte von Fornborgen

Jädrans vad mysigt vi hade på våran dejt!! Jag längtar till sommaren och att ni ska komma ner till Österlen. Då kan vi ju dejta varje dag och dela lunch med moster Pillan. Vårrullar vill jag ha så klart.

Trevlig Lördagkväll!!! Vi hörs!!!

2010-01-23 @ 18:04:30
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Min vän: Monica

Härliga sommarbilder;-) Pussa på Gräta och Havanna från oss! Kram Monica

2010-01-24 @ 01:04:37
URL: http://www.tequilavilles.com
Min vän: Milton

Hm det var en rackans snygg kusse du har, nu längtar man verkligen till sommar, efter dessa härliga bilder.Ps jag passar nog bättre till dig i storlek,och snygg är jag åsso. Ha en härlig söndag, här är det strålande sol 10 minus. puss på sessnosarna Milton

2010-01-24 @ 12:05:23
URL: http://taxenmilton
Min vän: Anna Hulda Eriksdotter

Hej små raringar!!!

Visst längtar vi till sommaren och stranden. Tänk vad mysigt när vi kan åka dit tillsammans.

Pussa matte på näsan och skäll ut alla grannarna!!

Såja duktiga hundar!!!

2010-01-24 @ 18:24:00
Min vän: Elliot Kung af Upphärad

Åh vilka fina sommarbilder. Och tänk att få se både er prinsessor och Snygg-Göte tillsammans,önskar man hade fått vara med.

Ja, jo jag fick ju semla till slut, tack vare allt stöd på bloggen, och Kulan fick dåligt samvete he he, det kan hon gott ha.

Kungliga kramar...

2010-01-25 @ 01:33:48
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Min vän: malte o snokas

såg ut att vara en trevlig dejt med göte! sötgöte!

2010-01-26 @ 17:06:34
URL: http://www.cybertaxarna.blogspot.com

Skriv gärna du också:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0