Jag blir så trött!!!!!!!!!!!!!!!



Har varit på utställning i Eskilstuna i dag. Skitjobbigt! Jag hade fullt upp med att prata och skälla ut alla andra hundar.



Här väntar matte och jag på att få hälsa på domaren.



Glad hund, får man vara till viss del, eller bara i viss del av kroppen.



Men man ska tydligen inte ha för glad svans.



Det som jag har tränat som tusan på...att ha.



Här mäter domaren mig, för att se om jag håller måttet. Jag är i dagsläget 38 cm.



Här tittar domaren på mitt Colliepräglade huvud.



Jamen...Hallå...Vad är det för fel på det då. Jag bara undrar.



Är inte det här ett vackert huvud...så säg.



Här är hela kritiken. Jag var ju ensam grabb och blev etta, man får ju vara jädrans glad att man inte blev tvåa när man var ensam. Inte ens en Hp-rosett fick jag.

Och inte gick det bättre för tjejerna heller. Det var två tjusiga små flickor. Och ändå fick ingen av dem heller Hp. Så det blev ju ingen Bir och Bim i den klassen. Lite småsnålt....eller vad säger ni?



Man blir ju både trött och törstig, drack upp allt vatten för fågelstackarna.

Och nu kära vänner vet jag varken ut eller in. Är jag en Sheltie....eller är jag en Collie?????

Det får jag fundera på till nästa gång vi hörs, och så sällan som vi jyckar bloggar nu för tiden så kan jag fundera länge på det.

Tjingeling på er.....

Mina vänners ord
Min vän: Snygg-Göte von Fornborgen

Grattis Harry och grattis jag själv. Tänk att vi lyckades att göra om dig till en collie. Nu du HARRY med stora bokstäver....nu är vi inte kusiner.....VI ÄR BRÖDER. Fasen vad kul.

Killkram från brorsan Göte!!!!

2010-08-22 @ 13:02:59
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Min vän: Rudi

Grattis GÖTES kusin! Jag tycker allt att ditt huvud är perfekt som det är och glad svans måste väl ändå vara det viktigaste av allt! Killkram från Rudi.

2010-08-22 @ 18:26:18
URL: http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com
Min vän: Edith

Hej Harry, Du är en 100 % SHELTIE ... inget snack om den saken. Min matte är uppvuxen med sheltie så hon vet och dessutom har hon jobbat som kennelflicka på sheltiekennel ... men det var å andra sidan v ä l d i g t länge sen. Du borde ha fått HP självklart. Det var en snåljåp till domare. Ha' det så bra! Colliekramar

2010-08-22 @ 19:39:28
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Min vän: Carro

Snåljåp till domare tycker jag! Behöver slappna av lite, glad svans och colliepräglat huvud, förstår ju vem som helst att det skulle blivit Hp för det!Puss och kram från mattes bästaste guddotter! Vi ses i september, då vankas det äppelknyckarkaka, det du!

2010-08-23 @ 09:38:52
Min vän: Carro

Och just det! Fasligt vad stiliga ni var, du och matten din! Himla fint ekipage, skulle jag vilja säga!Puss!

2010-08-23 @ 09:40:18
Min vän: Hector

Nämen Harry då var ju vi på samma plats !!!! Hur kommer det sig att vi inte sågs ? Så långt bort från varandra var vi väl ändå inte ? Tänk vad vi kunde ha satt fart på alla med lite bus !!!!

Men vad kul att dte gick bra för dig med, gissar att din matte var jättenöjd med dig, det blev min med. Tänk vad konstiga de kan vara ibland dessa mattar och hussar !

Ska ni iväg ngt mer ?

Nospuss från Hector !

2010-08-23 @ 13:32:04
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se
Min vän: Elliot Kung af Upphärad

Hallå där Harry

Grattis, jag tycker att du är världens snyggaste... och är man sen kusinbrorsa med Göte så är det välan inte så konstigt att man blir präglad. Jädrans tur att du inte hade ett boxerpräglat huvud för då hade hon ju kunnat börja klaga :-)domartanten. Klart att du skulle fått ett HP. Jag tror jag får följa med nästa gång och styra upp det hela....

Pussa på prinsessorna från mig

Elliot

2010-08-24 @ 00:23:37
URL: http://www.kulan.bloggplatsen.se
Min vän: Torsten

Harry! Vad ska du på utställning att göra??? Dom däringa domarna verkar ju inte ha koll på nånting...Och föresten, collie? sheltie? spelar väl ingen roll när man har en sån glad o fin svans! Själv är jag världens gladaste o snyggaste lagotto (kanske collie snart), till mej säger dom att jag har underbett...Och??!! Nä, jag tycker dom missunnsamma o snåla!

Vart har du föresten sessorna? Jag har ju saknat dom lite....

2010-08-24 @ 07:09:08
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Min vän: Ninni

Du är varken eller..du är tjusiga Harry. Det räcker väl, gott&väl=)



Glad svans tycker jag låter jättehärligt, puss på nosen sötnos.



2010-08-24 @ 09:29:51
URL: http://ninni.blogg.se/
Min vän: Ragnvi på jobbet...

Bästa blogginlägget jag läst på länge!

Heja Harry!

Ragnvi

2010-08-24 @ 12:31:48
URL: http://rankans.blogg.se/
Min vän: Totti

Rasande fin kritik, tycker jag. Här får du både HP, BIR och BIS från mig!

2010-08-25 @ 03:48:15
URL: http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

Skriv gärna du också:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0