Prinsessan "GRETA"



Det är jag det. Och jag är en Bichon Havanais
 Född 2003-12-25
e. Kebic's Verner
u. SUCH Strandwiks Odette

Ögonlyst ua 2005-03-15, 2006-01-24, 2007-08-29, 2008-08-28
Hjärtundersökt ua 2008-12-29. Patella 0/0

Utställd ett flertal gånger med bra resultat, vilket du kan se i kategorin: Utställning. Jag är inte bara "SNYGG & VACKER" jag är mamma också, det kan du läsa om i kategorin: Mina valpar. X-Kullen  & P-Kullen


Min vackra mamma: SUCH Strandwiks Odette "Chili"

Och min snygga pappa: Kebics Verner

Bilderna är lånade av Tequilaville´s kennel som föder upp Bichon Havanais i Hälsingland.

Först var min matte och husse fodervärd till mig. Men nu har jag haft mina två valpkullar och matte och husse är numera stolta ägare till mig.

Så här skrev min matte om mig på vår gamla hemsida(som inte uppdateras längre):

Greta är en glad, trygg, busig tjej med glimten i ögat.
Hon går under namnet "Greta bus"

Efter en bilresa på 4 timmar från Edsbyn till Sollentuna
(hon var vaken hela tiden) så kliver hon rakt in i familjen som om hon alltid skulle ha bott här.
Greta kastar sig handlöst in i det ena äventyret efter det andra.
Hon ger sig på så väl stora som små bara dom har fyra ben, om det sen är hund eller katt spelar ingen roll.

På två veckor har hon lärt sig att gå upp för trappor, mindre bra.
Ätit upp halva trädgården, inte heller så bra.
Tuggat sönder ett och annat, inte heller bra.
Men hon sover hela nätterna, äter ordentligt, gör sina behov utomhus "nästan" alltid, jättebra.
Hon är söt, rolig, busig och alldeles charmerande.

TACK Monica!

 

Nu har det nästan gått ett helt år sedan Greta flyttade in hos oss. Och vilket härligt år det har varit. (ja nu i skrivande stund är det ju nästan 6 år sedan)
Många hyss och upptåg har vi varit med om. För att nämna några: Brunnslocket
i duschen har vi ett antal gånger hittat i soffan i vardagsrummet (det är numera helt söndertuggat),
svärdottern Ericas snygga Dieselskor är numera bara ett minne blott, liksom barnbarnet
Willes nya skor. Tidningskorgen står numera i klädkammaren, posten får aldrig läggas på köks-
bordet, Greta gick ett tag under namnet Dokumentförstöraren! Jag tror inte att det finns så mycket här
i huset som hon inte har smakat på. Det mesta går att äta: solglasögon, pennor, skor, tidningar, böcker m.m
 

Hon kan flyga också vår lilla Greta. Jag har själv sett det. Hon är som en helikopter (fast utan
propeller) hon bara lyfter rakt upp och sen står hon på andra sidan staketet. Greta är en riktig
mystjej, vill gärna vara tätt intill matte, ligga och gosa i soffan, eller sitta med vid frukostbordet.
Hon älskar att gå ut på promenad, gärna ensam med matte, ja Greta är mattes hund.
Hon är numera också helt accepterad av Maja. Dom är de allra bästa vänner. (Tyvärr så finns inte Maja hos oss längre) 

 

Men nu har jag växt upp till en Dam, Prinsessa, Drottning, you name it!!!!!!!!!!!!


Det är klart, att ett och annat hyss har jag väl för mig även nu i vuxen ålder. Men jag kan konsten att se så otroligt oförstående och förnärmad ut, så det är ingen som fattar att jag gör hyss längre. Alla tror att det är lillsyrran (stackars henne)

Lite blandade barndomsbilder som matte har kopierat från hemsidan, tagna med den gamla, gamla kameran.


Söt, eller hur!

Tryggt att sova hos Joy

Och kul att busa med Joy



Lillasyster och jag.

Mina syrror ska få lite utrymme i bloggen också, men mest kommer den nog att handla om mig. Jag menar, det är ju jag som åker på utställningar, och får valpar och sånt. Det är väl det man ska skriva om, de andra två går ju bara hemma och drar benen efter sig. Ja gamla Joy´san har ju all rätt i världen att dra benen efter sig, förstås. Hon är ju över 12 år.

I fortsättningen kommer bilderna att vara tagna med mattes kamera Canon1000D.


 

Följ min blogg med bloglovin

Mina vänners ord
Min vän: colliepojken

Halloj raring! Visst måste vi träffas innan ni far tillbaka hem. Men jag kanske äter upp dig.

2009-07-15 @ 12:40:09
URL: http://colliepojken.blogg.se/

Skriv gärna du också:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0