Hålla sig undan-dag

bloglovin


Vi har många djur på vår lilla gård. Det här är ett av dom. Matte fick syn på honom/henne i morse när hon gick ut, och jag var som vanligt i bakhasorna på henne. Då stänger hon helt plötsligt dörren mitt framför nosen på mig. Och säger - Jag vill inte ha några hundar ute nu som jagar Igelkotten. Pytts! Det var det dummaste jag hört, skulle jag, JAG, jaga en ynka liten Igelkott. Nej vet ni vad, det är under min värdighet.

I dag har det varit en sån dag när jag har hållit mig undan. Det var pälsvård av Havanna. Jag blev ju friserad för några dagar sen, men man vet ju aldrig.

Så det är som sagt var bäst att hålla sig undan.

Människor är allt bra konstiga, ska de behövas två stycken för att få en liten hund snygg. Först husse och

sen matte. Ja matte har ju visserligen ont i sina armar, axlar och händer, så hon kanske behöver lite hjälp. Men ändå.

Nu är hon kammad, badad och fönad. Så nu börjar hon visst bli klar, det har varit ett himla liv. Hon är en riktig liten lipsill syrran.

Japp, så där ska det se ut. Nu kanske man kan ta med henne ut, till och med.

Men vad i hela fridens dar, hur gick det här till. Plötsligt så står jag bara där uppe på bordet jag också. Jag som har aktat mig så noga. Du har en tova på ena benet säger matte. Aldrig i livet, det har jag inte alls, säger jag. Hon tycker att den allra minsta lilla tuss är en tova.Så himla kinkig behöver man väl inte vara. Eller?

Mina vänners ord
Min vän: Snygg-Göte såklart

Tjena snygging!

Det har varit pälsvård hos Börsums också. Men jag är en mästare på att hålla mig undan. Det blev pudeldamerna som hamnade i badet.Hi hi! Jag älskar när dom är nybadade mums vad dom luktar underbart. Själv vill jag lukta illa. Det är manligt.

2009-07-16 @ 17:50:35
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Min vän: synne

Så bra du fick en egen blogg. Det har du gjort dig förtjänat, jag menar det är ju du som som far på utställning och sånt.

Ha nu fin kväll och akta dig för igelkottens taggar...

Kramen Synne.

2009-07-16 @ 19:44:35
URL: http://nabolandet.blogspot.com
Min vän: Wilda

Hallå morsan,



Va skoj att du skaffat blogg och att jag rymdes med på ett hörn i den :)



Ifall du inte gillar pälsvård så kan du göra som jag, skrika så högt att matte får tinnitus. Det brukar få henne att sluta ganska snabbt speciellt när man är på utställningsplatsen :)



Hoppas jag blir lika snygg som dej när jag blir stor. Om en månad skall jag på min första utställning som junior.



Kram din dotter Wilda



2009-07-17 @ 14:57:01
URL: http://vandanell.blogspot.com/
Min vän: Paula

Vad hon håller på med dig, din matte! Är man ledig och har semester och springer in o ut blir det klart lite tovor här och där.,..inget att bry sig om. Men antagligen vet hon sedan förut att en liten tova blir en stor tova som blir flera tovor....så, lika bra att stå ut och få bort den!

Hörde att ni ska hem till stan snart, kanske träffa alla kompisar!

Kram från pörtet

2009-07-23 @ 19:51:32
URL: http://paulaz.se

Skriv gärna du också:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0