Kuligt och läskigt!!!!!!!!!!!!



Äntligen, matte är ledig och vi får komma ut i skogen igen.



Sötaste söta lillasyster Havanna.



Hon har minst en räv bakom varje öra, syns det, eller???????????????



Jag själv...Prinsessan Greta....hur många rävar jag har bakom varje öra...ja det får ni inte veta...men det är ett antal...säger matte.

Här kommer en bild till dig Göte



Snödjupet i U-V...halv Prinsessa ;o)



Hihihi....det var väl roligt...Snygg-Göte...bästaste colliekusin.



Åh...vad roligt det här är. Vi har haft lite tråkigt några dagar. Matte har jobbat på nätterna, och sovit på dagarna. Och hussen är inte alls lika roligt som matten. Förlåt husse...men det bara är så. Men vi tycker om dig ändå.



Nu har Havanna fått span på något.



Tyst Greta!!!!!!!!!!!



Nu...Nu..gäller det....Morra, Vråla, Skäll allt vad du kan Greta.

Och nu kära vänner blir det lite läskigt, bäst att ni håller matte i tassen. Det blir inga mer bilder för matte slängde ner kameran i fickan. Från ingenstans dyker det upp två monster. Stora, stora var dom...och det är sant. Ett stort svart monster som flyger på Havanna. Och hon blev rent ut sagt skiträdd, och sprang långt, långt, långt bort i skogen och gömde sig. Det andra monstret var svart/brunt och flög på mig...men det hade han ingenting för. Jag är inte lika rädd som Havanna...så jag bara stog kvar och blängde på honom. Matte kom fram och kopplade mig, och sa åt monstret att han skulle gå till sin matte, (sin jävla matte, tänkte hon) Sen sprang vi allt vad vi kunde och ropade och ropade på Havanna. Och plötsligt så ser vi henne...såååååååååå glada vi blev. Och monstrens matte hon bara gick. Hon kunde väl i all sin dar be om ursäkt....flyga på små prinsessor så där. FY SKÄMS!!!!!!!!!!!

Men nu är vi hemma och har tinat upp framför värmefläkten, skönt.

Vi syns en annan dag.

Mina vänners ord
Min vän: Snygg-Göte von Fornborgen

Hej på er mina små gosekusiner!!!

I Skåne e snödjupet en hel prinsessa det va värst. Jag trodde att ni fått mera snö än vi. Havanna!!! Förbövelen vad har jag sagt om att springa in i skogen när det kommer monster. Du ska ju gömma dig bakom matte. Det gör man alltid när man e en liten prinsess syster.

Sköt om er så hörs vi. Voff och tass!!!!

2009-12-21 @ 16:44:17
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Min vän: alla strövelstorpslagottona

Hej på er prinsessor.

Vi hittade till er från Torstens blogg.

Attans så söta ni är.

Fy, det var verkligen otäckt med dom här monstrena.

Tur att det gick bra. Fattar inte monstrena och deras äckliga matte att man ska vara snälla när det snart är julafton. Dom får säkert inga paket. Vi tror att tomten åker förbi dom.

julpussar

2009-12-22 @ 02:13:27
URL: http://lagottoflickorna.se
Min vän: Torsten

Nä, nu JÄDRAR!!! Tror att jag måste komma snart....Vad är det för fasoner på monstren i U-V??? Har inte dom lärt sej vett o etikett??? Skrämma söta små prinsessor så där....fy 17!!!

Havanna, lilla gumman, bry dej inte om det där och spring inte iväg så långt när du blir rädd...Tänk om du tappar bort din matte?!!

Blev glad över att ni kunde tänka er att bo i min snöhydda...väldigt glad faktiskt!

Kram på er!

2009-12-22 @ 07:27:01
URL: http://prinstorsten.blogg.se/
Min vän: malte o snokas

Å vilka idioter det finns! vi blir så arga o ledsna för er skull! hoppas verkligen inte dina små gullproppar blir rädda för främmande hundar i fortsättningen! vilken idiotmatte som inte ens bad om ursäkt! vi har varit med om en lös schäfer som flög på vår älskade snoken o han bad heller ej om ursäkt o matte blev galen då (jag alltså) o skällde o skällde tills han inte var vatten värd o han fick betala vetrinär kostnaderna för snoken som blödde ur buken men klarade sig fint ändå till slut. Tyvärr är ju snoken avvaktande mot stora hundar idag från att ha varit en frimodig liten herre.

Stora varma kramar till er o er matte!

2009-12-22 @ 11:08:14
Min vän: Gunbritt och Giah med flock

Hittade oxå hit via Torsten ;)

Inte skoj att läsa om monstren som skrämde Havanna, kunde ju gått illa!!! Och att matten inte bad om ursäkt och kollade att allt var ok med sessorna gör mig arg...Ohyfsat!!!

Hoppas sessorna inte blir rädda för stora hundar i fortsättningen...

Vi önskar er en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!!!



Gunbritt med flock

2009-12-22 @ 14:09:08
URL: http://www.belgarhuset.com
Min vän: Marina

Tur när det går bra när det kommer lösa hundar! När ska folk börja fatta att det inte är bra att ha lösa hundar som inte kommer på inkallning!?

Det var tur att prinsessorna klarade sig utan men...men fy att bara skrämmas sådär.

Ha en bra kväll.

2009-12-22 @ 18:28:53
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Min vän: Anna o hundarna

Vi har visst inte hängt med alls! Tiger hälsar att hade han varit där så hade monstren fått se på andra bullar! Tiger = knight in shining armour som räddar damer i nöd.

2010-01-16 @ 15:53:55
URL: http://pelleskop.webblogg.se/

Skriv gärna du också:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0