På dejt med min colliekusin Göte



Där borta kommer han visst.

Men Herre Gud, så stor han är. Det var det ingen som sa något om.

JAHA, han är precis som alla andra hanar.

Ska man vara fotomodell också, jag trodde att vi skulle gå på en vanlig promenad. Jag har visst missuppfattat allt i dag.

Ska jag gå också? Fram och tillbaka, eller? Ska jag vicka på rumpan också?

Oj, nu kommer han igen. Jisses vad stor han är.

Kom nu Greta, trava på nu. Tjat, tjat!!! Jag är väl ingen häst heller. Jag har ju mycket kortare ben än vad den unga spolingen har. Jag gör ju så gott jag kan.

Jaha, nu ska han visa vad han kan. Gå på två ben, det kan väl jag också. Fast jag brukar gå på bakbenen.

Så var vi där igen. Vad är det som är så speciellt med rumpor?

Koskräck! Nä, inte jag inte.

Nu börjat jag få upp farten.

Nu kommer han igen, men han ser inte så stor ut längre. I alla fall inte om man jämför med korna.

Hm, jag kanske ska pröva på det där med rumpluktning jag också. Om jag når upp vill säga.

Nej, det var då inte mycket att stå efter.

Men ser ni, nu snokar han runt igen. Vad är det som är så speciellt. Jag fattar inte.

Jamen nu tror jag att han börjar fatta vilken ände som är snyggast på mig. Han är nog inte så dum ändå.

Vänta lite är du snäll.

Ok då.

Nu tar vi och går va, Polarn!!!!!!!!!!!

P.S Göte har varit på utställning. Det gick visst ganska bra om jag har förstått saken rätt. Men han har allt skrivit fel på sitt kort. Men det har jag rättat till. D.S


Mina vänners ord
Min vän: Paula

Hahaha, vilka omkaka kompisar! Så är det ju hos oss, Loppan ganska stor och lilla Blinka, men man kan vara lika goda vänner ändå! Kan påpeka att Blinkas pappa Maxi faktiskt satte på Loppan en gång....i vår säng! Inga problem där fast Loppan var mycket större, hihi

Jadå, det blev "abort" för säkerhets skull, hade sett jättekonstigt ut, hihi

2009-08-10 @ 21:05:52
URL: http://paulaz.se
Min vän: colliepojken

Du har stavat fel. Inte dryg. SNYYYYGG!!!!!!!

2009-08-11 @ 11:17:55
URL: http://colliepojken.blogg.se/
Min vän: colliepojken

Tack för tipset. Jag ska snacka med Helga så ska vi nog lösa problemet med ohyran.

Puss från Göte

2009-08-11 @ 15:58:36
URL: http://colliepojken.blogg.se/

Skriv gärna du också:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0