Man får ju skämmas.....



Ja inte över att det var så länge sen jag bloggade. Nej jag har ju fullt upp med att hålla ordning här hemma. Både inne och ute. Det är ett himla springande på folk utanför. Och de ringer på dörren och stör. Jag blir så trött, det är jobbigt att skrämma bort alla.



Men nu tillbaka till det jag skäms över. Nej, det är inte Havanna, henne har jag drillat ordentligt. Hon är duktig på att skälla och skrämma bort inkräktare.



Nej det är ju den här lilla spolingen man får skämmas över. Jo då, han är kaxig och skäller och skräms rätt bra han också. Så där har jag lyckats bra...tycker jag.

Men härom dagen var matte till veterinären med honom. Han skulle vaccineras. Och han skrek som en stucken gris innan sprutan ens var i närheten av nacken. De fick vara flera stycken för att hålla honom stilla och lugn. Tur att jag inte var med i alla fall. Men jag skäms ju ändå.

Sen undrar jag ju lite över varför han skulle vaccineras. Mattes barnbarn fick ju sprutor innan de åkte till Thailand. Men dit ska ju inte vi åka. Vi åker ju bara till Skåne. Och inte behöver man väl vaccinera sig mot skåningar....eller?  Ja inte vet jag, det är sånt jag kan fundera över.

Nospussar från Drottningen på Sjukyrkoberget

Mina vänners ord
Min vän: paula i pörtet

Hej alla sötisar. Blinka var tvungen att träffa Torkel idag igen, hon hade en knöl kvar som vi hoppades skulle sjunka undan men imorse gick det hål på den och det började blöda. Ny sövning, öppning av knölen och isatt dränage. Nu är hon alldeles blodig och det kommer ju vätska ur dränaget som ska sitta över helgen, fy sjutton va trist det är!

Ha en trevlig helg alla fyrfotingar

2011-03-04 @ 19:42:35
URL: http://paulaz.se
Min vän: Aamor

En sån pipsill, det gör ju inte ont, visst det sticker till men inte så farligt.

Nä man behöver inte vaccineras mot oss skåningar, hihi!



Nosgos

2011-03-04 @ 20:08:59
URL: http://aamor.bloggplatsen.se
Min vän: Edith

Den där lilla Harry ... tänk att det behövs flera människor för att hålla honom när han får en spruta. Han måste vara som en liten Hulken. Tur att det gick bra till slut. Min matte hade två fina Shelties när hon var barn ... så det är hennes favvoras förutom Collie förstås. Colliekramar

2011-03-07 @ 07:22:41
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Min vän: Ragnvi

Ha, ha, ha! Man vet aldrig! Det där med sprutor o skåningar! Härligt inlägg o underbara foton!

Läste också om Colliepojkens bravader förra nyåret...hua! Tur att det slutade lyckligt!

Kramen!

Ragnvi

2011-03-09 @ 07:29:27
URL: http://rankans.blogg.se/
Min vän: Monica

Hoppas du har det gott, älskade Gräta:-)))

& Havanna oxå såklart!!



Kram från gammelmatte

2011-08-19 @ 20:37:38
URL: http://www.tequilavilles.com

Skriv gärna du också:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0